Een afwijkende kaakstand
Wij kunnen ook een afwijkende kaakstand verbeteren. Bij kinderen kan de groei van de kaken bijgestuurd worden met een beugel. Bij volwassenen kan de kaakstand met een operatie worden veranderd.
Verschillende soorten beugels
De opleiding van een orthodontist is heel breed, met een wetenschappelijke basis. Een orthodontist is daarom als geen ander in staat om te werken met verschillende beugels. Saskia van ’t Veen is al 30 jaar orthodontist en heeft een schat aan ervaring opgebouwd met uitneembare beugels, vaste beugels, kaakoperaties, autotransplantaten, tijdelijke implantaten en onzichtbare beugels. Zij is erkend Invisalign provider sinds 2017.
Waar staan wij voor
We geven u van het begin af aan zoveel mogelijk informatie. De bij u passende beugel, de mogelijke alternatieven, de voor- en nadelen van een orthodontische behandeling en de kosten: alles wordt met u doorgenomen. Samen maken we een keuze.
De weg naar een goed resultaat
Die weg kan lang zijn. Wij gaan voor het mooiste en beste resultaat. Daarvoor is doorzettingsvermogen en veel geduld nodig. Van u en van ons. Een mooi, regelmatig en gezond gebit is het eindresultaat.
Wat is onze motivatie
Een mooi, regelmatig en gezond gebit is een kostbaar bezit. Niet iedereen heeft dit van nature. Het is uniek dat tanden en kiezen op iedere leeftijd verplaatst kunnen worden met een beugel. Wij vinden het fascinerend om te zien wat er mogelijk is. Elke keer opnieuw is het een uitdaging om een individueel behandelplan te bedenken, te overleggen en uit te voeren. Het met u besproken eindresultaat halen. Daar ligt onze uitdaging.
Wat is uw motivatie
‘Deze voortand staat scheef, die wil ik graag recht hebben’. Een veel gehoorde vraag. Helaas is er vaak meer aan de hand dan alleen die scheve voortand. En is het nodig om ook de andere tanden en kiezen te verplaatsen. Dat kost tijd en moeite. Met een beugel streef je naar een nieuw evenwicht. Zie het gebit als een puzzel. Een passende puzzel zorgt ervoor dat de tanden ook op de lange termijn goed blijven staan. Uw motivatie bespreken. Dat vinden wij belangrijk.
Kwaliteit en continuïteit
Onder meer door jaarlijkse cursussen, congressen en lezingen houdt orthodontist Saskia van ’t Veen haar kennis over orthodontie goed bij en blijft ze op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen de tandheelkunde. Saskia van ’t Veen evalueert iedere behandeling. Zo is er een continu proces van verbetering.
We werken in een klein, goed ingewerkt team waar elke medewerker z’n taken en vaardigheden kent. Deze taakdelegatie is vastgelegd in ons kwaliteitshandboek. De assistenten volgen geregeld bij- en nascholing. De stoelassistenten hebben erkende opleidingen gevolgd en mogen in opdracht van de orthodontist zelfstandig röntgenfoto’s maken.
Er is regelmatig contact met andere tandheelkundige disciplines. Saskia van ’t Veen heeft gemakkelijk overleg met uw eigen tandarts. Zij weet ook waar de beste gespecialiseerde tandartsen in de regio zitten, zodat zij, altijd in overleg met uw eigen tandarts, u verder kan verwijzen voor specifieke tandheelkundige vraagstukken. Er zijn korte lijnen naar kaakchirurgen voor het uitvoeren van chirurgische ingrepen. Verwijzingen naar een logopedist of kaakfysiotherapeut worden ook regelmatig door Saskia van ’t Veen opgesteld.
Eens in de vijf jaar wordt de praktijk gevisiteerd. De visitatie is georganiseerd vanuit de beroepsvereniging voor orthodontisten, de NVvO. Tijdens een visitatie wordt gekeken naar de organisatie van de praktijk en naar praktijkvoorbeelden. De visitatie is eveneens de herregistratie van de orthodontist. De laatste visitatie heeft in 2024 plaatsgevonden.
De organisatie van de praktijk is vastgelegd in procedures en werkinstructies, die zijn samengevoegd tot een kwaliteitshandboek. We zijn er trots op dat we een ISO9001 kwalificatie hebben. Het ISO9001 certificaat is geldig tot 30 november 2026.
Uw mening telt
We willen graag weten of en hoe we onze service naar onze cliënten toe kunnen verbeteren. Uw mening is waardevol voor ons. In de wachtkamer vindt u een ‘goed-idee-formulier’, een gemakkelijke manier om uw ideeën, op- of aanmerkingen bij ons achter te laten.
Tevredenheidsonderzoek
Periodiek wordt een cliënttevredenheidsonderzoek gehouden.
Klik hier voor de uitkomsten van de meest recente enquêtes:
Cliënttevredenheidsonderzoek 2021
Cliënttevredenheidsonderzoek 2024
Ons volgende cliënttevredenheidsonderzoek zal in 2026 plaatsvinden.
Vragen?
Neem gerust even contact met ons op als u vragen heeft of meer informatie wilt.